La Crida-CUP proposa acondiciar els accessos al turó de Gardeny

La Crida per Lleida-CUP ha presentat una proposta de resolució perquè la Paeria elabori un pla per a subsanar les deficiències en mobilitat i il·luminació que es troben als accessos al turó de Gardeny, mancats de vies peatonals i voreres a la calçada. La formació proposa que s’incorpori un cronograma per a la seva execució i es porti a la comissió de polítiques de la gestió abans del 28 de febrer. Aquest cronograma ha d’incloure les millores necessàries en seguretat per a les persones, especialment pel que respecta a la il·luminació i a l’existència de voreres que actuen com a protecció davant dels vehicles, i que es duguin a terme de manera immediata i s’informi a aquesta comissió de les accions concretes que s’han dut a terme. En últim terme la proposta demana que la Paeria requereixi a l’empresa concessionària del servei de busos urbans que mantingui el servei de la L4 fins a dalt del Turó també durant el mes d’agost. La Crida-CUP es basa en les peticions fetes per treballadors d’empreses del PCITAL, que ja ho han comunicat a la Paeria sense haver-ne obtingut resposta.

El Turó de Gardeny és un dels punts cardinals de la ciutat on s’hi concentra una major activitat humana. El turó conté les empreses que formen part del PCiTAL, l’IRTA i equipaments municipals com ara l’Arxiu, el Magical i les piscines municipals de la Mariola, a més a més de ser un pol d’atracció turística amb la presència del Castell dels Templers. Per la formació anticapitalista, els i les treballadores precisen els millors accessos i en les millors condicions, potenciant el transport públic per qüestions mediambientals i de sostenibilitat, i el fet d’anar a peu per qüestions de salut o gaudi.

Pel que fa a l’accés a peu, cal fer un recorregut sense senyalitzar, sense voreres i sense marques a la carretera. Un recorregut que, quan plou, i com que no hi ha vorera, només pot fer-se entre el fang dels marges o per la pròpia calçada. Quan els peatons es creuen amb algun vehicle que puja o baixa del Turó no hi ha marge on apartar-se, ni espai de seguretat. Hi ha un segon camí per sortir del Parc, però es tracta d’unes escales plenes d’ampolles de vidre trencades i que van a parar a una zona completament a les fosques, amb una sensació d’inseguretat igual o superior a les anteriorment esmentades baixant per la calçada.

 

Els treballadors que surten dels seus llocs de treball cap al tard, o per la nit, i han de baixar a peu pel Turó per manca de bus, es troben en una zona amb il·luminació zero, i han de fer trams del camí amb llanternes o amb el mòbil. Zones del camí completament fosques, amb una gran sensació d’inseguretat i que res tenen a veure amb l’urbanisme amable ni amb les condicions òptimes per a que les dones puguin accedir-hi amb seguretat.

Per accedir al Turó de Gardeny hi ha una línia de bus, la L4 (Pardinyes-Mariola). A l’agost, però, aquesta línia deixa d’oferir el seu servei i no puja al Turó. Quan això succeeix la parada més propera és a Cardenal Cisneros. Una parada situada en un canvi de rasant sense visibilitat, sense vorera ni marquesina de cap tipus amb què protegir als i les usuàries de les inclemències el clima.  A més a més, la parada està situada d’alt d’un terraplè, no hi ha accés directe des del carrer Cardenal Cisneros, sinó que s’ha de donar la volta i arribar-hi a través de la carretera que puja al Turó.

L’esplanada de dalt de tot només ha estat il·luminada en els períodes en què estava oberta la discoteca Hill. La baixada i la corba davant del Museu del Clima, per exemple, estan actualment completament a les fosques, i sense vorera. Pel que fa al PCiTAL, només hi ha un accés, el destinat als vehicles de motor, on hi ha l’antiga garita militar, una entrada i sortida sense visibilitat. No hi ha una entrada i una sortida per a peatons, fet que provoca que aquests també hagin d’entrar caminant al Parc per la calçada.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Crida per Lleida-CUP

10 de gener de 2019

cridaperlleida

cridaperlleida

Candidatura de Transformació i de Ruptura per a La Paeria