Comunicat de La Crida per Lleida-CUP, Papers per Tothom i CGT de Lleida respecte situació treballadors temporers allotjats a la plaça del seminari

El 31 de juliol la Crida per Lleida-CUP va presentar un prec a l’equip de govern exigint donar resposta a la situació dels treballadors temporers acampats a la plaça del seminari i, sol·licitant no desallotjar la plaça sota les directives de l’excavació arqueològica del call jueu sense abans aportar solucions als temporers. En aquell moment la resposta de l’equip de govern va ser nul·la i tres dies després va enviar la guàrdia urbana i l’empresa de neteja a desallotjar la plaça.

Les tres entitats signants d’aquest comunicat vam fer una denuncia pública del desallotjament, els mitjans de comunicació se’n van fer ressò i, com massa sovint passa, només es reacciona davant l’aparició als mitjans de comunicació. La Paeria s’ha vist obligada a donar una resposta a la situació actual, i tal com vam plantejar la Crida per Lleida-CUP , es proposa un pla estratègic de treball per a què aquesta situació no es torni a donar els propers anys. Les tres entitats signants del comunicat ja hem posat fil a l’agulla i esperem que l’ajuntament, més enllà de les declaracions estiuenques de l’alcalde Ros qüestionant la feina del Síndic de Greuges, es posi a treballar per donar solucions reals a la situació de vulneració de drets de les persones de cara a les properes campanyes.

Avui ens hem reunit amb l’alcalde accidental Xavier Rodamilans, ens ha assegurat la voluntat d’activar el pla de treball per a les properes campanyes, participatiu i on els tècnics hi tinguin un pes important. Ho celebrem i recollim la proposta, nosaltres hi serem per a què sigui un pla ambiciós, amb voluntat de resoldre els problemes reals i no amagar més la misèria pels forats de la deconstrucció del centre històric, ho volem tot per a totes!

L’alcalde accidental també ens ha explicat que demà és l’últim dia d’ocupació de la plaça i que totes les persones tenen allotjament garantit a través de la fundació Jericó. Les tres entitats estem contentes dels resultats obtinguts, la pressió al carrer sí pot moure les institucions! Cal, però, ser conscients que els de la plaça del seminari no són les úniques persones que malviuen als carrers de Lleida, cal buscar resposta per a totes. Nosaltres continuarem fent el seguiment, no volem ni un llit buit mentre la gent dorm al carrer, i esperem que l’actuació duri fins a finals de la campanya ( i recordem que el final de la campanya el marca la collita de la fruita i no un decret d’alcaldia).

La Crida per Lleida-CUP, Papers i Drets per a Tothom i la CGT valorem molt positivament el treball fet pels treballadors i les treballadores de l’àrea d’inclusió de benestar social de la Paeria, han dedicat llargues jornades de feina a aquest tema i cal destacar la professionalitat en què han treballat aquests dies d’ordres i contraordres sobre l’allotjament dels temporers. Esperem que un futur pla doti d’unes directives clares i un pressupost adequat l’àrea.

Crida per Lleida – CUP, Papers i Drets per a Tothom, CGT

11 d’agost de 2015